Summer Lovin' Book TAG



Здравейте!

Ужасна жега е навън, както може би вече сте забелязали, а аз мисля да се "поразхладя" малко с този готин таг, който видях от Памела. Веднага си казах, че и аз искам да го направя. Ще отговарям на въпросите заедно със сестра си отново, така че ще имаме по два отговора под въпрос. Няма да тагвам никой, затова нека всеки се чувства поканен!



1. Начало на лятото: грабващо първо изречение
Р: Много ми харесва този въпрос (или каквото е там :D), но се оказа малко трудна задачка да намеря такова изречение. В крайна сметка се спрях на две подходящи изречения, които и  двете са от книга на Колийн Хувър, хаха : 
"Скачам, втренчена ужасено в леглото, стаявам дъх, за да възпра стоновете, надигнали се в гърлото ми." - "Без Хоуп"
"Ако съдя по пулса си, ще е най-разумно да си тръгна." - "Да изгубиш Хоуп"


Б: Ще си позволя да добавя две различни книги и техните първи изречения. Предстои ми да започна "За да си спомня" от Лара Ейвъри : "Ако четеш това, сигурно се чудиш коя си."...това изречение ме заинтригува доста, което увеличи желанието ми да прочета книгата. Втората е "Целувка в Ню Йорк" от Катрин Райдър, която сестра ми ми предложи още в началото на лятото, но аз отказах. Като погледнах обаче как започва, определено погъделичка любопитството ми, така че ѝ предстои пътуване до Китай заедно с куп други книги: "Усещането, че сърцето ти е разбито променя доста нещата."




2. Прекалено горещо е навън: книга, перфектна за цял ден у дома
Р: Ами отговора ми май няма да се различи много от другите, които вече прочетох, но какво да се прави, "До всички момчета, които съм обичала" е повече от перфектна, интересна и завладяваща за един цял ден прекаран вкъщи. Всъщност и трите книги са, (аз вече съм на третата, йей), но към тях ще прибавя и едно друго перфектно бижу, а именно "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената". 

Б: "Синята дама" от Хавиер Сиера, харесвам такъв тип литература. Избрах я, защото преплитането на художествена измислица и факти позовани на историята е толкова добро, че биха накрали всеки, особено тези, които са любители на свръхестественото, да я свършат на един дъх.




3. Лятно пътешествие: книга, която бихте взели с вас на път
Р: Логичния ми отговор е всяка, като имам предвид че не избирам книгите си за път по някакви специални критерии. Няма значение колко е голяма като обем или размер,а и особено ако вече имам започната книга си взимам нея и според времето в което ще съм някъде далече от дома може да си взема и още една. 

Б: Може би ако става въпрос за море ще избера  "Сърца за разбиване" от Али Новак. Романтично, леко и приятно четиво, което освен че е пропито с музика е и с дъх на море. Ако говорим обаче за планина например, където е прохладно и си далече от жегата бих избрала " Брулени Хълмове" от Емили Бронте. Класиката, предполагам, има страници, които трябва да бъдат прочетени нанякъде сред природата, далече от хората , за да има едно пълно себеотдаване.




4. Божествен студен чай: книга, която се развива на студено
Р: Тук ще кажа "Целувка в Ню Йорк", защото се развива в Ню Йорк, през зимата и до колкото помня на 24 декември, и плюс това беше много сладурска книжка. 

Б: Кой не иска да намери прохлада сред  редовете на някоя книга в този горещинак?! "Самодива" от Краси Зуркова бе моето спасение през последните няколко дни. Историята започва в ранно есенно време (с картини на гори, поля, порои) и завършва в навечерието на празници, обозначаващи края на годината, разкриващи студени и вече побелели картини. В тези 416 страници намерих своята така жадувана глътка въздух с ухание на мак (ако изобщо има такова :D), което те кара да потрепериш...




5. Неприятно слънчево изгаряне: книга, която наистина не сте харесали
Р: Ох, честно да си кажа такива въпроси ме дразнят малко. За щастие (предполагам) , не знам какво да давам за отговор. Смятам, че съм прочела достатъчно книги и определено няма някоя, която да съм свършила и да кажа "Не, ужас, изобщо не ми хареса". Някак си явно съм си създала механизъм, с който си избирам книги и знам че ще харесам, все пак се познавам, а и ако започна някоя книга и не ми хареса просто не я допрочитам, следователно не я считам за прочетена и не харесана.

Б: "Хиляда сияйни слънца" от Халед Хосейни, изключително трудно четиво. Тежестта на книгата идва от действителните събития, които са описани. С ужас четях всеки изминал ред и се молех цялата болка и всичко на което са подложени тези жени в Афганистан по това време просто да спре. Смятам, че както толкова истински филми, така и толкова истински книги трябва да бъдат прочетени, защото биха ни научили най-малкото да не повтаряме грешките от миналото. Книгата е хубава, просто аз не харесвам толкова реални истории, но така е когато е описана просто грозната истина...




6. Горещо четиво: препоръчайте любима книга
Р: Просто ще изредя няколко заглавия: "Писма до Стела" от Айона Грей, прекрасна, но и тъжна история ; "Аз още броя дните" от Георги Бърдаров, изключителна и истинска ; "За да си спомня" от Лара Ейвъри, много интересна история.

Б: Една руска поредица и книга на български автор. Препоръчвам "Аз още боря дните" от Георги Бърдаров. Една общочовешка история за кръвта проляла се в името на Бог при сблъсък на две, на пръв поглед, различни религии. И една любов опитваща се да просъществува  сред ужаса на ежедневието, но съумяла да се пребори с всичко и всички и дори да сложи началото на края на войната.
"Патрулите" от Сергей Лукяненко са отговора на въпроса : "какво би ми препоръчал" -  always and forever. В тази фантастика има толкова истина, че чак е стряскащо да го осъзнаеш. Моите адмирации към хора, можещи така да обрисуват, променят и вдъхват живот на неща, присъщи на всички нас. С тази купчинка от книги, по мое усмотрение подходящи за всички, ви пожелавам едно приятно четене и хубаво лято.


P.S. Когато сестра ми се вживее толкова много 😂😘😘





0 Comentarios