Monthly Fvorites: TV Series



Здравейте!

Дойде време да ви попиша и малко за тазмесечния сериал, гледането на който беше нещото, което правех 99% процента от времето. Сигурна съм, че повечето, че ако не и всички от вас няма да го знаят. Говоря ви за "Merlí". Сериалът е испански, или за да съм по-точна - каталунски, тъй като действието се развива в столицата на Каталуня - Барселона.


Merlí
Година: 2015 - 
Сезони: 3
Жанр: Драма
Оценка в IMDB: 8,7 / 10 
Олеле, наистина нямах никакво търпение да дойде този момент от месеца, за да ви разкажа за този сериал. Както много други, така и този сериал го намерих случайно, потърсих го да си го изтегля, но за жалост не го намерих и затова го гледах онлайн. 
Разказва се за един гимназиален учител по философия, и нека тук само ви вметна колко е удобно това, при положение, че тази година имам да уча философия. Колкото ми е интересен предмета, още повече се запалих по него точно заради сериала. Та, още в началото на Merlí му се налага за неопределено време да се грижи за сина си Бруно, след като майка  му заминава за Рим, отгоре на всичко е в процес на търсене на работа и му се налага да живее със своята собствена майка. И така Merlí получава работа като учител в гимназията на сина си ( което на него много не му се нрави, разбира се, познавайки баща си ). Веднага се превръща в любимец на учениците си. Поднася им материала по интересен начин, кара ги да мислят, да се съмняват, да си задават въпроси, да вземат участие и да харесат самия предмет. Сближава се с тях, което е странно за повечето учители и те не го разбират, тъй като Merlí се превръща в съветник на децата, човек към когото се обръщат, когато са в беда или имат нужда от съвет ( направо им е като баща на моменти, въпреки че със собствения си син му е трудно да си оправи взаимоотношенията).
Интересното при него също така е, че той не се води по учебника, а по-скоро всеки ден ( и всеки епизод ) се занимаваме с различен философ. Това, което най-ми харесва, е това, че Merlí понякога дори си няма и на идея какво ще преподава днес, от случките в живота и ежедневието той решава, че днес ще говори преподава примерно за Декарт.
Няма как да не го харесате този човечец и самия сериал също. Толкова ми е интересен и не искам да свършва, отгоре на всичко ме научава и на много неща. Гледайки го се чувствам все едно и аз съм в часовете му и ми иде и записки да започна да си водя ( не че не съм си записала някой неща ).
Каста е страхотен ( обожавам го ). Харесва ми как в класа, на който преподава - така наречените "перипатетикс", всички са задружни, всеки знае нещо за другия, всеки общува с всеки.
И няма как да пропусна, разбира се, и някой от темите, които се засягат в сериала като например сексуална ориентация, взаимоотношения ( любовни, приятелски ), менталното състояние на някой от героите е засегнато и то не веднъж, и още много други. 
Наистина си заслужава да му дадете шанс, да отделите от времето си и дори да научите нещо ново!

0 Comentarios