The Fifty Bookish Questions TAG * Част 1 *



Здравейте!

От доста време не съм правила ТАГ въпреки, че в блогърското книжно общество се завъртяха няколко, но така и не си харесах никой. Та, моя милост реши да се порови малко в интернет и попаднах на тези 50 книжни въпроса, на които ми се прииска да отговоря. Въпросите са много простички и може би всеки от нас е отговарял на тях поне веднъж, но какво пък. Ето тук ще сложа линк към блога, в който видях тага.
Тъй като въпросите са 50, реших да разделя поста на две, което ще рече, че тук ще отговоря само до 25-и въпрос.

1.  Коя беше последната книга, която прочете?
Последната книга, която прочетох беше "Град от Кости" от Касандра Клеър.

2. Беше ли хубава?
Определено беше хубава и ми хареса много.

3. Какво я направи хубава?
Лично за мен това, което я прави хубава е целият този изключително интересен свят измислен от Касандра. Харесва ми това, че не се е съсредоточила и ограничила само върху един вид свръхестествени същества (или каквито там се водят), а е включила всякакви.

4. Би ли я препоръчала/л на други хора?
Разбира се, ама те и без това много хора по света и у нас са ги чели тези книги, но определено препоръчвам за непросветлените все още като мен душици.

5. Колко често четеш?
Ами доста. Чета почти всеки ден, защото зависи колко съм заета, в какво настроение съм, дали изобщо ми се чете и разбира се ако съм изпаднала в книжен застой мога да не чета много дълго време.



6. Обичаш ли да четеш?
Този въпрос ми се стори малко глупавичък, но пък ще отговоря с едно главно и звучно ДА, РАЗБИРА СЕ.

7. Коя беше последната лоша книга (която не ти е харесала), която прочете?
Ами няма такава. Ако книгата в процеса на четене усетя, че не ми харесва просто приключвам с нея и спирам да я чета,  минавам нататък към следващата.

8. Какво те накара да не я харесаш?
Еми тук оставам без отговор.


9. Иска ли ти се да станеш писател?
По-скоро не. Не мисля, че всеки, който чете може да стане писател. За това се иска малко или много дарба или и аз не знам. Да, обичам да пиша есета, да разсъждавам върху произведения, да пиша разкази или дори понякога и други неща, но не мисля, че мога да седна и да напиша нещо, което да е по-дълго и със сюжет, и с хубави герои (предполагам схванахте). Та предполагам ако реша да се пробвам може и да се получи нещо, но за момента, нямам такива желания и мераци.

10. Има ли книга, която да ти е повлияла изключително много?
Не мисля, че мога да посоча само една книга на този въпрос. Смятам, че всяка прочетена книга оставя някаква следа у читателя, може би не винаги положителна и мисля че всяка книга или поне повечето ни повлияват било то на мисленето, на възгледите или на нещо друго.

11. Четеш ли fan fiction?
Да, въпреки че скоро не съм. Имам профил в Wattpad, което е много полезно местенце за онези, които пишат историйки и искат да ги споделят с някого.

12. Пишеш ли fan fiction?
Не. Не съм пробвала, а и мисля че би ми било доста странно особено ако е за реални хора, като известните личности например.

13. Коя е любимата ти книга?
Е, това е въпрос, който може би всички ние читателите мразим. Ние не четем толкова много, за да има накрая една единствена и уникална по рода си книга, която да ни е любима. Мисля, че истински запаления читател няма само една любима и поради тази причина мисля да посоча няколко : "It Ends With Us" от Колийн Хувър ; "Аз още броя дните" от Георги Бърдаров ; "Тайни" от Нермин Безмен ; "Ние, лъжците" от Е. Локхарт  .

14. Коя е най-малко любимата ти книга? 
Ами след като хвърлих един поглед на книгите си  мисля, че тук може да посоча "Обещание" на Карина Хали. Като цяло книгата не беше нищо особено и мисля, че по-скоро мнението ми е някакво такова неутрално.



15. Какво предпочиташ, книжен или електронен вариант?
Ами честно казано и двете. Като всеки читател разбира се обожавам аромата на новата или старата книга, абе изобщо аромата на книгата. Но живеем в 21 век и не мога да отрека как понякога е доста по-практично да имаш електронна книга в себе си (особено и с това все по-забързано ежедневие). Но въпреки съществуването на електронния вариант, не мисля че книгата като книжно тяло ще изчезне някога.

16. Кога се научи да четеш?
Мисля, че бях на 4, когато започнах да се уча. Спомням си как стоях на леглото и четях като някакъв робот списание "Принцеса" (някой друг събирал ли ги е?).

17. Коя е любимата ти книга, която е трябвало да прочетеш за училище?
Ами може би приказките, които ни даваха във втори, трети клас. "Патиланци" на Ран Босилек също.

18. Коя е любимата ти поредица?
Ами май  не съм прочела или по-скоро завършила много поредици, но бих казала "Хекс Хол" от Рейчъл Хокинс.

19. Кой е любимият ти автор?
Не изненадвам никого с отговора си - Колийн Хувър.



20. Кой е любимият ти жанр?
Ами предполагам романите, всякакви.

21. Кой е любимият ти герой от поредица?
Ами горе споменах "Хекс Хол" и ще посоча любим герой от там, а именно Арчър 😍 (може би първия ми по-така book boy crush) .

22. Успявала ли е някоя книга да те отведе на друго място?
Разбира се. Всички книги го правят особено тези, които са фентъзи и авторите им  са измислили невероятни светове, но като цяло всяка книга го прави, няма начин. Въпреки че като се замисля, май за да те отведе на друго място ти трябва въображение.

23. Коя книга ти се иска да имаше продължение?
Ами в момента не се сещам за някоя конкретна.

24. Коя книга ти се иска да нямаше продължение?
Мисля че тук ще посоча "Аз преди теб". Не съм чела продължението, но нямам такова намерение и желание. На мен лично първата книга си ми беше предостатъчна

25. Колко време ти отнема да прочетеш някоя книга?
Ха, интересен въпрос. Зависи от много неща. Зависи от книгата, времето за четене с което разполагам, въпреки че когато някоя книга ми е тооооолкова интересна и ме грабне, направо не я оставям и чета като луда. Но най-много за 5 дни с нормално темпо съм готова. 

Няма да тагвам никой конкретно, но ако на някого му хареса нека го направи, втората част ще е налице съвсем скоро.

0 Comentarios