"Българските Книжни Дракони" - лексикон

Здравейте!

Както ви споменах вчера днес е време за още един и последен пост свързан с четатона "Българските Книжни Дракони". Имаме 16 интересни въпроса, а ето и техните отговори:

Р: И още от първия аз вече се чувствам затруднена. Честно да си призная нямам една конкретна книга, която да ме е накарала да се влюбя в четенето. Нямам история, която да разказвам за това как и кога точно се е случило припламването на страстта ми към четенето. Единствено и категорично мога само да заявя, че мама е виновна за влюбването в четенето, просто го е предала на нас със сестра ми.
Б: Първата книга накарала ме да дам шанс на "задължителния списък с книги за лятото" беше "Бариерата" от Павел Вежинов. Много ми хареса, това е любимата ми българска история. И втората, която си спомням е "Кралица Марго" от Александър Дюма. Не помня коя - кога съм чела, но определено това са едни от първите ми любими книги, които горещо препоръчвам.

Р: О, ами разбира се. В 99% от книгите има такъв герой. Как ще минем и без някой дразнител? Конкретно прочитайки въпроса се сетих за Хардин от "След" от Анна Тод. Буквално нямаше глава, в която този глупчо да не ме вбеси и да искам не само да му издърпам ушите, ами направо да го убия!!! *голямо съм ангелче понякога, знам*
Б: Мда, бившия на Шарлот от "Целувка в Ню Йорк", че дори и нейните исках да издърпам на моменти.

Р: Най-вече Италия. Прочетох няколко книги, в които действието се развива там и съм меко казано влюбена. Много искам да отида и да обикалям по малките, красиви улички. Също така искам да посетя и Шотландия......усещам, че ще познаете защо........мда, правилно - "Друговремец".
Б:  Може би измислените от писателите утопии, като например във "Въглен в пепелта" от Сабаа Тахир

Р: Определено се е случвало, но честно казано за конкретен пример не се сещам в момента.
Б: Точно както в книгите? Не мисля, че съм.

Р: Книгите, в които става въпрос за някаква болест определено ме карат да търся повече информация в интернет.
Б: Определено книги като "За да си спомня" от Лара Ейвъри. Рядката болест на главната героиня определено погъделичка любопитството ми.

Р: "Франки готви за брат си - обяснява Нед. - Баба ѝ не си е вкъщи тази вечер и тя го гледа" - "Добри дни, лоши дни" от Мелина Маркета.
Б: "Приятел на всички човеци и животни" - "За да си спомня" от Лара Ейвъри.

Р: Слушала съм аудиокниги и определено е приятно, харесва ми, практично е и дори на моменти успявам да се съсредоточа, особено когато съм някъде и има хора. Но винаги като един любител на книгите бих предпочела да си имам хартиено копие.
Б: Не съм пробвала до сега да слушам книга, но ми е интересно да опитам. Смятам, че е удобен вариант за хора с оскъдно време.

Р: Авторски телефон, който докосва.
Б: Зеленолистни слушалки, които скитат.

Р: "Крайно нелогично поведение" от Джон Кори Уейли
Б: Какво съвпадение, тъкмо днес разказвах на приятеля си за "Въглен в пепелта" и колко яко ще е ако я екранизират. Дори когато я четяхме със сестра ми си обсъдихме dream cast-а.

Р: Последната прочетена е "Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг" от Фредрик Бакман и бих я препрочела, защото е хубава, кратка, а и защото и без това я прочетох доста бързо.
Б: Има и четвърти вариант - даваш я на приятел в нужда ( а и не само ). Става въпрос за "Целувка в Ню Йорк", която е като един наръчник и ако питате мен би помогнала на много хора, които току-що са приключили връзка.

Р: Повечето исторически романи, които съм чела. Научавам повече за световната, а и не само, история, отколкото от учебниците и часовете по съответния предмет.
Б: Може би повече исторически книги, както е написала сестра ми.

Р: Бих се гмурнала в книгите от поредицата на Каси Клеър - "Реликвите на смътните".
Б: Аз съм вътре с двата крака в кажи-речи всичко, което чета и гледам ( филми и сериали ), така че пътувам и опознавам различните светове измежду страниците на книгите.

Р: Може би това, че любовта, подкрепата и разбирането в семейството са много важни и трябва да се грижим да ги има - "Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг".
Б: Живота е непредсказуем - "Целувка в Ню Йорк".

Р: Нямам такава. Но например мога да кажа, че много харесвам приказките на Братя Гим, които след намалението в началото на месеца от Сиела имам вече и в оригинал ( и нямам никакво търпение да се захвана с тях и да ги прочета ).
Б: "Барбароните"

Р: Разпадането на едно семейство го поправят само членовете му - "добри дни, лоши дни" от Мелина Маркета.
Б: Живота представлява крехък баланс между радост и тъга, мечти и реалност - "За да си спомня" от Лара Ейвър

Р: Ами без да изненадвам никого тук просто ще спомена едно име - Колийн Хувър.
Б: "Въглен в пепелта"











Поздравления ако стигнахте до тук! Подарявам ви едно виртуално бонбонче *ха-ха* за търпението, което сте проявили. Надявам се да ви е било интересно и се извинявам за дооста дългия пост, но просто не исках да го разделям на две части, а въпрочетата си бях повечко. Беше ни много приятно да отговорим и до следващия маратон!
















0 Comentarios